آهن و بارداری: چرا به آن نیاز دارید و چه مقدار و به چه نحو باید مصرف نمود؟

آهن و بارداری: چرا به آن نیاز دارید و چه مقدار و به چه نحو باید مصرف نمود؟

 

آهن یک ماده معدنی حیاتی مورد نیاز در دوران بارداری است. اینجاست که به استفاده صحیح و کافی برای شما و کودک در حال رشد اهمیت پیدا میکند. چندین بار در مورد اهمیت آهن در دوران بارداری شنیده اید .

آهن و بارداری: چرا به آن نیاز دارید و چه مقدار و به چه نحو باید مصرف نمود؟

آهن و بارداری: چرا به آن نیاز دارید و چه مقدار و به چه نحو باید مصرف نمود؟

اما آیا تا کنون فکر کرده اید که چرا این ماده معدنی بسیار مهم است و چگونه می توانید مطمئن شوید که به اندازه ی کافی و صحیح استفاده کرده اید؟همچنین خود ما. به همین دلیل ما با کارشناسان برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد نقش آهن در دوران بارداری صحبت کردیم.

چرا به آهن نیاز داریم؟

در ابتدا ، برخی از اصول اولیه : بدن شما از آهن برای ساختن هموگلوبین ، ماده ای در سلول های قرمز خون است که اکسیژن را به سراسر بدن منتقل میکند. در دوران بارداری، بدنتان خون و اکسیژن به نوزاد تامین میکند، بنابراین تقاضا برای آهن برای افزایش تامین خون بالا میرود. در واقع، شما در دوران بارداری به حدود دو برابر مقدار آهن -۲۷ میلی گرم در روز – از زمانی که باردار نیستید نیاز دارید.

به گفته ملیسا گویست ، استادیار بالینی زنان و زایمان در دانشگاه ایالتی اوهایو در مرکز پزشکی وکسنر در کلمبوس، اوهایو “به طور کلی ، زنانی که آهن کافی دارند ، با ویتامین های دوران بارداری ، و یک رژیم غذایی سالم، احتمالا به مکمل آهن نیاز نداشته باشند.” با توجه به انجمن بارداری آمریکا. با این حال، حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد از زنان در ایالات متحده فقر آهن که کم خونی نیز نامیده می شود، دارند. کمبود شدید آهن ترسناک است  در بدترین حالت، می توان باعث تولد نوزاد نارس، کم  وزن هنگام تولد ، و مرگ و میر نوزاد و مادران شود. اما اگر شما کمبود آهن دارید، شانس بسیار خوبی دارید شما قادر خواهید بود پیشگیری کرده و درمان کنید قبل از اینکه خطرات تبدیل به تهدیدات واقعی شوند. “

در اکثر موارد ، کمبود آهن باعث می شود شما احساس خوبی نداشته باشید ،” دکتر گویست می گوید . ” این می تواند به خستگی و سرگیجه منجر شود. زمانی که شما پرتاب آن در اوایل علائم حاملگی معمولی با این موارد مواجه شوید بد شانسی است. بنابراین هر گونه علائم غیر معمول، شامل خستگی که به طور جدی روز خود را مختل میکند ، با دکتر خود در میان گذارید.

آیا شما مقدار مناسب مصرف میکنید؟

بیشتر پزشکان سطح آهن را در آزمایش های سه ماهه اول و بعدا دوباره در طول دوران بارداری بررسی میکنند، دکتر گویست می گوید. اینگونه جنی دی بندتتو ، ۳۸ ساله، مادر دو فرزند ،ساکن کوه دلپذیر ، کارولینای جنوبی، او در اولین بارداری خود متوجه شد که دچار کم خونی است. خود  او می گوید “هیچ فکر و ایده ای نداشتم ” از طریق یک آزمایش خون معمولی در یک قرار ملاقات متخصص زنان و زایمان مشخص شد. احساس خستگی داشتم ، اما در سه ماهه اول حاملگی بود به طوری که انتظار می رود.

به هر در حال رشد یک انسان کوچک در درونم بودم” دکتر وی مکمل آهن تجویز میکند . ” همراه با خوردن تن ماهی، گوشت قرمز و سبزی های برگ دار ، به اندازه کافی سطح آهن افزایش یافت و دیگر نگرانی برای سلامت کودکم نبود.” دی بندتتو می گوید .

• مرتبط : رژیم بارداری: خوردن چه چیزی امن است، چه چیزی نیست

ربکا بلیک ، مدیر ارشد تغذیه بالینی در بیمارستان Mount Sinai بث اسرائیل در شهر نیویورک می گوید این رویکرد راه ایده آل برای مبارزه با کم خونی است،از آنجا که می توانیم سطح آهن را از طریق یک مکمل تامین کنیم ، این یک راه عالی برای کمک به زنان باردار است تا سطح آهن خود را بدون هیچ گونه نگرانی از رژیم غذایی خود افزایش داد.  مصرف بیش از حد آهن در دوران بارداری نیز خطرناک است ، به خصوص اگر سطح آهن شما در حال حاضر کم باشد ، بنابراین فقط توصیه دکتر خود در خصوص مکمل دنبال کنید.

ممکن است شنیده باشید بالا بردن سطح آهن خون باعث یبوست میشود که درست است، حتی اگر بالا بودن مصرف به سطح بارداری مناسب باشد آهن الزام آور است بنابراین می تواند شما را حمایت کنند و به دلیل یبوست که یک علامت شایع در دوران بارداری  است، چنان خوشایند نیست. “با این حال ، بسیاری از مکمل های آهن در دوران بارداری استفاده میکنند و برای جلوگیری از هر گونه مشکل ،یک نرم کننده مدفوع مانند Colace تجویز میشود ، ” دکتر گویست می گوید .

اضافه کردن آهن به رژیم غذایی خود

علاوه بر مصرف یک مکمل ، بردن میزان آهن شما در رژیم غذایی نیز تفاوت ایجاد میکند. همه غذاهای حاوی آهن مانند هم نیستند، با این حال. دو نوع آهن وجود دارد: هم و غیر هم . آهن غیر هم بیشتر در لوبیا، سبزیجات، میوه های خشک ، تخم مرغ، غلات سبوس دار، و محصولات غنی شده با آهن پیدا شده است . آهن هم از منابع حیوانی مانند گوشت قرمز، ماهی ، مرغ و بوقلمون . بلیک می گوید:  “بدن شما آهن هم را  بهتر جذب میکند ، پس ایده خوبی است تمرکز بر روی غذاهایی که برای کمک به حفظ سطح خود در دوران بارداری.”. وی توصیه  میکند در دوران بارداری گوشت قرمز را  به دو وعده در هفته کاهش داد.ماریسا ویگاند ۳۱ ساله،مادر تک فرزند ، در بندر واشنگتن ، نیویورک، در ذهن نگه داشته زمانی که سطح آهن در دوران بارداری خود کم بوده  می گوید:” به طور کلی من گوشتخوار نیستم، اما من سعی میکردم با یک برگر یک بار در هفته زمان بارداری برای افزایش آهن بخورم.”

جالب توجه است، آنچه را شما با آهن خود مصرف میکنید می تواند بر چگونگی جذب مواد معدنی بدن شما تاثیر گذارد.مصرف مکمل آهن و یا خوردن غذاهای غنی از آهن، کاهش این موارد با آیتم های حاوی کلسیم مانند شیر یا پنیر در واقع می تواند توانایی بدن شما را به جذب آهن کاهش دهد. بنابراین شما ممکن است بخواهید در مکمل خود را با کاسه غلات خود به تجدید نظر کنید. بلیک می گوید: “مصرف آهن با برخی از انواع اسید مانند یک لیوان آب پرتقال یا یک گوجه فرنگی در برگر می تواند جذب آهن را افزایش دهد.”خوردن (اسید اسکوربیک) ویتامین C همان زمان با آهن غیر هم بطور قابل توجهی باعث افزایش جذب آن میشود ، با توجه به دفتر NIH از مکمل های طبیعی .

سطح آهن بعد از تولد

حتی اگر شما در دوران بارداری کمبود آهن داشته باشید، خبر خوب این است که پس از زایمان آمار به احتمال زیاد به حالت عادی باز خواهد گشت” شش هفته پس از زایمان میزان آهن زنان به حالت عادی خواهد بود ،” دکتر گویست می گوید . اما اگر سطح کم بود ، در ادامه با استفاده از گوشت گاو در رژیم غذایی خود به بازسازی ذخایر آهن بدن کمک خواهد کرد ، بنابراین شما تمام انرژی لازم را دارید تا با نو رسیده خود بازی کنید.

عنوان اصلی :  Iron and Pregnancy: Why You Need It, How Much, and How to Get It

منبع :  http://www.parents.com

نشریه اینترنتی زندگی کودکان


پاسخ دهید